ACTIVITAT 1
M-learning: és una estratègia educativa que aprofita els continguts d’Internet a través de
dispositius electrònics mòbils, com per exemple tauletes.
AVANTATGES:- Dispositius mòbils possibiliten la interacció instantània entre alumne-professor,
facilitant d'una forma “anònima”.
- Major penetració: La telefonia mòbil està a l'abast de quasi tots, en
l'actualitat hi ha quasi un 100% d'estudiants amb accés a un cel·lular, per un 30%
per al cas dels PCs/ Notebooks. Tecnologia més barata.
- Internet. Major portabilitat i funcionalitat: Es pot prendre notes directament en
el dispositiu durant lliçons.
- Manegen informació des de qualsevol part del món (faciliten la mobilitat de l'usuari).
- Evolució de xarxes sense fils.
- El valor pedagògic dels dispositius mòbils és creixent a mesura que augmenta el seu
ús i incrementen les seues capacitats multimedials, connectivitat i
processament de la informació.
- Ofereix un aprenentatge personalitzat en qualsevol lloc i temps, permet als alumnes
a identificar les àrees on necessita ajuda i suport.
INCONVENIENTS:
- La navegació és limitada. Alguns telèfons mòbils tendeixen a ser massa compactes,
la qual cosa repercuteix en què es tinguen dificultats en interactuar amb ells.
- Els costos d'accés a la xarxa són alts.
- És menys treball col·laboratiu.
- Connectivitat i duració de bateria.
- Seguretat dels continguts o drets d'autor.
- Fàcil de distraure's.
- Falta de multimèdia interactiu.
- La capacitat de la xarxa cel·lular de mantindre als seus usuaris connectats en tot lloc.
- Les tecnologies provoquen contextos d'ús però deixen espais per a la improvisació dels usuaris, per a la negació de sentit i ús, per al rebuig o el desinterès.
B-learning: és un mètode d’ensenyament que integra tecnologia i mitjans digitals amb
activitats a l’aula dirigides perl mestre o la mestra, brindant als estudiants major flexibilitat i
obertura d’opcions.
AVANTATGES:
- Augmenten l'interès dels alumnes i promou el pensament crític, la comunicació, la coordinació i afavoreix la interacció.
- Estimula l'ús del llenguatge.
- Promou l'ús de la narrativa (història).
- Permet millorar l'autoestima.
- Permet desenvolupar destreses d'autodescobriment.
- Flexibilitat, rapidesa i agilitat.
- Força als estudiants a ser més explícits amb uns altres en els seus: intencions, metes, plans i enteniment de la tasca.
- Facilitat per a compartir grans volums d'informació.
- Interactuar amb els seus companys, docents i comunitats acadèmiques.
- Facilita el treball en equip a distància.
- Cada alumne desenvolupa un estil d'aprenentatge propi
- L'estudiant deu buscar i trobar informació rellevant en la xarxa.
- Reelaborar nova informació basada en altres anteriors i en situacions reals.
INCONVENIENTS:
- Dependència de la infraestructura computacional.
- Risc d'una percepció d'informalitat.
- No tindre accés a un ordinador i a Internet.
- L'atenció als estudiants de manera asincrònica.
- L'atenció individualitzada exigeix major temps i disposició del docent en grups nombrosos.
- Es requereix coneixement de l'ús de les TIC.
E-learning: és un sistema de formació que es realitza principalment a través d’internet o connectats a la xarxa.
AVANTATGES:
- Personalitza l'aprenentatge per adaptar-lo a cada persona.
- Permet accedir als mateixos continguts en distintes formes.
- Fomenta l’aprenentatge autodirigit.
- Diversifica i amplia l'oferta de cursos.
- Redueix despeses de capacitació presencial.
- Posa a la disposició dels usuaris un ampli volum d'informació.
- Facilita l'actualització i reforça els continguts ja apresos.
- Fomenta l'actualització de la informació.
- Facilita la comunicació entre docents i alumnes.
- Garanteix un ambient d'aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu a través de l'ús
d'eines de comunicació sincrònica i asincrònica potenciant el procés de gestió basat en competències.
INCONVENIENTS:
- Distraccions: menjar, xarrades, visitants, anomenats, correus, jocs.
- Nivell de retenció =10%
- Baixa interacció docent-alumne
- No està orientat a aprendre per objectius i a establir metes senzilles.
- Requereix més inversió de temps per part del professor.
- Precisa mínimes competències tecnològiques per part del professor i dels estudiants.
- Requereix que els estudiants tinguen habilitats per a l'aprenentatge autònom
ACTIVITAT 2
En aquest cas, hem realitzat una llista de les TIC que es poden utilitzar amb la metodologia practicada en aquesta classe:
- En primer lloc, la pissarra digital. Aquest és un bon recurs per a realitzar en l'assemblea, de forma que, els xiquets i xiquetes poden realitzar alguna de les activitats proposades amb la pissarra digital, com per exemple, explicar quin és l'oratge que fa i incorporar els sons de la pluja, del vent, etc.
- En segon lloc, televisor amb reproductor DVD u ordinador amb connexió a internet, per a estimular de forma visual als xiquets i les xiquetes, a realitzar activitats de ioga de cantar, de ballar, etc.
- En tercer lloc, un reproductor de música, per a estimular de forma auditiva, reproduint música per a realitzar activitats dinàmiques o reproduir música de relaxació per a aquestes sessions.
ACTIVITAT 3
Aquestos són els recursos que més ens han agradat dels que hem trobat buscant a diferents pàgines i diferents blogs on hem trobat la informació sobre projectes en els quals les TIC estan correctament integrades.
-Llegeix amb Leo, és un ajudant virtual que ajuda als xiquets i xiquetes a llegir i escriure. La funció és ajudar als xiquets i les xiquetes a desenvolupar el llenguatge oral i escrit. Mitjançant aquest joc amb Leo, és possible seleccionar els fonemes o les lletres que van a presentar-se.
-Diari d'aula, tracta de recopilar les activitats que es realitzen diàriament o setmanalment a un blog o a un canal de YouTube on participen els xiquets i xiquetes de l'aula.
-Comunicar-se amb els amics i amigues, mitjançant el treball conjunt amb altre centre educatiu o una altra classe, mitjançant eines com Skype, Faceti-me, etc.
-Sago Mini Space Explorer, és una aplicació que permet als més menuts i les més menudes explorar l'espai de la mà de Harvey, un gosset que vol ser un autèntic astronauta.
-Buscal's a tots: Dinosaures, el tema dels dinosaures és un tema que els agrada molt als més menuts i a les més menudes. Aquesta app permet a les xiquetes i als xiquets a buscar fins a 96 dinosaures a través de nombroses activitats, a buscar als dinosaures recorrent el seu entorn i a guanyar targetes animades, i a més poden crear puzles.
Esperem que vos agrade!
Jesús López, María Valero, Sara Sánchez , Ainoa Rodríguez ,Quico Navarro
Comentarios
Publicar un comentario