Ir al contenido principal

Activitats Bloc 2 👩🏻‍🏫👨🏻‍🏫

ACTIVITAT 1


M-learning: és una estratègia educativa que aprofita els continguts d’Internet a través de

dispositius electrònics mòbils, com per exemple tauletes.

AVANTATGES:

- Dispositius mòbils possibiliten la interacció instantània entre alumne-professor,

facilitant d'una forma “anònima”.

- Major penetració: La telefonia mòbil està a l'abast de quasi tots, en

l'actualitat hi ha quasi un 100% d'estudiants amb accés a un cel·lular, per un 30%

per al cas dels PCs/ Notebooks. Tecnologia més barata.

- Internet. Major portabilitat i funcionalitat: Es pot prendre notes directament en

el dispositiu durant lliçons.

- Manegen informació des de qualsevol part del món (faciliten la mobilitat de l'usuari).

- Evolució de xarxes sense fils.

- El valor pedagògic dels dispositius mòbils és creixent a mesura que augmenta el seu

ús i incrementen les seues capacitats multimedials, connectivitat i

processament de la informació.

- Ofereix un aprenentatge personalitzat en qualsevol lloc i temps, permet als alumnes

a identificar les àrees on necessita ajuda i suport.

INCONVENIENTS:

- La navegació és limitada. Alguns telèfons mòbils tendeixen a ser massa compactes,

la qual cosa repercuteix en què es tinguen dificultats en interactuar amb ells.

- Els costos d'accés a la xarxa són alts.

- És menys treball col·laboratiu.

- Connectivitat i duració de bateria.

- Seguretat dels continguts o drets d'autor.

- Fàcil de distraure's.

- Falta de multimèdia interactiu.

- La capacitat de la xarxa cel·lular de mantindre als seus usuaris connectats en tot lloc.

- Les tecnologies provoquen contextos d'ús però deixen espais per a la improvisació dels usuaris, per a la negació de sentit i ús, per al rebuig o el desinterès.


B-learning: és un mètode d’ensenyament que integra tecnologia i mitjans digitals amb

activitats a l’aula dirigides perl mestre o la mestra, brindant als estudiants major flexibilitat i

obertura d’opcions. 


AVANTATGES:

- Augmenten l'interès dels alumnes i promou el pensament crític, la comunicació, la coordinació i afavoreix la interacció.

- Estimula l'ús del llenguatge.

- Promou l'ús de la narrativa (història).

- Permet millorar l'autoestima.

- Permet desenvolupar destreses d'autodescobriment.

- Flexibilitat, rapidesa i agilitat.

- Força als estudiants a ser més explícits amb uns altres en els seus: intencions, metes, plans i enteniment de la tasca.

- Facilitat per a compartir grans volums d'informació.

- Interactuar amb els seus companys, docents i comunitats acadèmiques.

- Facilita el treball en equip a distància.

- Cada alumne desenvolupa un estil d'aprenentatge propi

- L'estudiant deu buscar i trobar informació rellevant en la xarxa.

- Reelaborar nova informació basada en altres anteriors i en situacions reals.

INCONVENIENTS:

- Dependència de la infraestructura computacional.

- Risc d'una percepció d'informalitat.

- No tindre accés a un ordinador i a Internet.

- L'atenció als estudiants de manera asincrònica.

- L'atenció individualitzada exigeix major temps i disposició del docent en grups nombrosos.

- Es requereix coneixement de l'ús de les TIC.


E-learning: és un sistema de formació que es realitza principalment a través d’internet o connectats a la xarxa.

AVANTATGES:

- Personalitza l'aprenentatge per adaptar-lo a cada persona.

- Permet accedir als mateixos continguts en distintes formes.

- Fomenta l’aprenentatge autodirigit.

- Diversifica i amplia l'oferta de cursos.

- Redueix despeses de capacitació presencial.

- Posa a la disposició dels usuaris un ampli volum d'informació.

- Facilita l'actualització i reforça els continguts ja apresos.

- Fomenta l'actualització de la informació.

- Facilita la comunicació entre docents i alumnes.

- Garanteix un ambient d'aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu a través de l'ús

d'eines de comunicació sincrònica i asincrònica potenciant el procés de gestió basat en competències.

INCONVENIENTS:

- Distraccions: menjar, xarrades, visitants, anomenats, correus, jocs.

- Nivell de retenció =10%

- Baixa interacció docent-alumne

- No està orientat a aprendre per objectius i a establir metes senzilles.

- Requereix més inversió de temps per part del professor.

- Precisa mínimes competències tecnològiques per part del professor i dels estudiants.

- Requereix que els estudiants tinguen habilitats per a l'aprenentatge autònom


ACTIVITAT 2

En aquest cas, hem realitzat una llista de les TIC que es poden utilitzar amb la metodologia practicada en aquesta classe:

- En primer lloc, la pissarra digital. Aquest és un bon recurs per a realitzar en l'assemblea, de forma que, els xiquets i xiquetes poden realitzar alguna de les activitats proposades amb la pissarra digital, com per exemple, explicar quin és l'oratge que fa i incorporar els sons de la pluja, del vent, etc.

- En segon lloc, televisor amb reproductor DVD u ordinador amb connexió a internet, per a estimular de forma visual als xiquets i les xiquetes, a realitzar activitats de ioga de cantar, de ballar, etc.

- En tercer lloc, un reproductor de música, per a estimular de forma auditiva, reproduint música per a realitzar activitats dinàmiques o reproduir música de relaxació per a aquestes sessions.



ACTIVITAT 3

Aquestos són els recursos que més ens han agradat dels que hem trobat buscant a diferents pàgines i diferents blogs on hem trobat la informació sobre projectes en els quals les TIC estan correctament integrades.

    -Llegeix amb Leo, és un ajudant virtual que ajuda als xiquets i xiquetes a llegir i escriure. La funció és ajudar als xiquets i les xiquetes a desenvolupar el llenguatge oral i escrit. Mitjançant aquest joc amb Leo, és possible seleccionar els fonemes o les lletres que van a presentar-se. 

    -Diari d'aula, tracta de recopilar les activitats que es realitzen diàriament o setmanalment a un blog o a un canal de YouTube on participen els xiquets i xiquetes de l'aula.

    -Comunicar-se amb els amics i amigues, mitjançant el treball conjunt amb altre centre educatiu o una altra classe, mitjançant eines com Skype, Faceti-me, etc.

    -Sago Mini Space Explorer, és una aplicació que permet als més menuts i les més menudes explorar l'espai de la mà de Harvey, un gosset que vol ser un autèntic astronauta.

    -Buscal's a tots: Dinosaures, el tema dels dinosaures és un tema que els agrada molt als més menuts i a les més menudes. Aquesta app permet a les xiquetes i als xiquets a buscar fins a 96 dinosaures a través de nombroses activitats, a buscar als dinosaures recorrent el seu entorn i a guanyar targetes animades, i a més poden crear puzles.

Esperem que vos agrade!

Jesús López, María Valero, Sara Sánchez , Ainoa Rodríguez ,Quico Navarro



Comentarios

Entradas populares de este blog

PLE de Quico Navarro Hola, sóc Quico Navarro i ací us presente el meu PLE. Però què és un PLE? Un P.L.E (Personal Learning Enviroment) és una imatge o document on es reflexa el nostre espai personal d'aprenentatge. On busquem la informació, on la compartim, etc. Normalment està format per una imatge o avatar de la nostra persona, i 5 espais diferents on adjuntar imatges referides a les ferramentes, xarxes socials o persones de les quals fem ús o aprenem.  El meu PLE està format per: Avatar Cercle referit a la creació: Canva, Power point, Blogger Cercle referit a la reflexió: TEDx, Twitter, Youtube Cercle referit a compartir: Twitter, Blogger, Twitch Cercle referit a l'organització: Drive, Calendari, Notes Cercle referit a la búsqueda: Google, Wikipedia, TEDx   He realitzat el meu PLE en Canva , l'avatar en www.creartuavatar.com i amb l'ajuda del cercador de google per a les imatges, espere que us agrade!   Signat, Quico Navarro

QUÉ ÈS LA REALITAT AUGMENTADA I LA REALITAT VIRTUAL?

 Avui en aquesta entrada us parlarem de dues noves tecnologies molt innovadores en molts sectors, però sobretot al sector educatiu. Aquestes noves tecnologies són les anomenades realitat virtual i realitat augmentada. QUÈ ÉS LA REALITAT AUGMENTADA? És una tecnologia que permet a l'usuari visualitzar part del món real a través d' un  dispositiu   tecnològic ( sempre   connectada  a Internet),  combinant la dimensió virtual i la física. QUÈ ÉS LA REALITAT VIRTUAL? La realitat virtual és una tecnologia que crea un entorn d'aparença real. Aquest entorn és visualitzat mitjançant unes ulleres o un casc de realitat virtual que crea en l'usuari la sensació d'estar immers en ell. Alguns dels aspectes a destacar de la Realitat Augmentada (AR) i de la Realitat Virtual (RV): - Millora la motivació respecte de l'aprenentatge. - Proporciona una actitud positiva i millora la confiança. - Millora les habilitats espacials. - Augmenta l'interès. - Promou l'autoaprenentat...

ESTEU CANSATS DE VEURE PRESENTACIONS MOLT LLARGUES I AVORRIDES? 😩

ESTEU CANSATS DE VEURE PRESENTACIONS MOLT LLARGUES I AVORRIDES? 😩 En aquesta entrada us ensenyarem métodes per a realitzar presentacions més suportables i menys avorrides perquè la gent puga mantindre la seua atenció i s'interessen més pel tema que se'ls està presentant. El primer mètode que proposem es l'anomenat "Pecha Kucha" . És un format de presentació que consisteix a programar 20 diapositives amb una duració de 20 segons. El total d'aquesta presentació és de 6 minuts i 40 segons. Com podeu veure és un bon mètode   per a realitzar una presentació menys avorrida. El segon mètode que proposem amb aquesta entrada és l'anomenat "Ignite" . Aquesta forma de realitzar una presentació consisteix a realitzar 20 diapositives d'una duració de 15 segons, fent un total de 5 minuts de presentació. Com a tercer mètode, proposem el mètode "Kawasaki".  Consisteix en programar 10 positives que en total duren uns 20 minuts. Una de les caracter...