Ir al contenido principal

Activitats Bloc 2 👩🏻‍🏫👨🏻‍🏫

ACTIVITAT 1


M-learning: és una estratègia educativa que aprofita els continguts d’Internet a través de

dispositius electrònics mòbils, com per exemple tauletes.

AVANTATGES:

- Dispositius mòbils possibiliten la interacció instantània entre alumne-professor,

facilitant d'una forma “anònima”.

- Major penetració: La telefonia mòbil està a l'abast de quasi tots, en

l'actualitat hi ha quasi un 100% d'estudiants amb accés a un cel·lular, per un 30%

per al cas dels PCs/ Notebooks. Tecnologia més barata.

- Internet. Major portabilitat i funcionalitat: Es pot prendre notes directament en

el dispositiu durant lliçons.

- Manegen informació des de qualsevol part del món (faciliten la mobilitat de l'usuari).

- Evolució de xarxes sense fils.

- El valor pedagògic dels dispositius mòbils és creixent a mesura que augmenta el seu

ús i incrementen les seues capacitats multimedials, connectivitat i

processament de la informació.

- Ofereix un aprenentatge personalitzat en qualsevol lloc i temps, permet als alumnes

a identificar les àrees on necessita ajuda i suport.

INCONVENIENTS:

- La navegació és limitada. Alguns telèfons mòbils tendeixen a ser massa compactes,

la qual cosa repercuteix en què es tinguen dificultats en interactuar amb ells.

- Els costos d'accés a la xarxa són alts.

- És menys treball col·laboratiu.

- Connectivitat i duració de bateria.

- Seguretat dels continguts o drets d'autor.

- Fàcil de distraure's.

- Falta de multimèdia interactiu.

- La capacitat de la xarxa cel·lular de mantindre als seus usuaris connectats en tot lloc.

- Les tecnologies provoquen contextos d'ús però deixen espais per a la improvisació dels usuaris, per a la negació de sentit i ús, per al rebuig o el desinterès.


B-learning: és un mètode d’ensenyament que integra tecnologia i mitjans digitals amb

activitats a l’aula dirigides perl mestre o la mestra, brindant als estudiants major flexibilitat i

obertura d’opcions. 


AVANTATGES:

- Augmenten l'interès dels alumnes i promou el pensament crític, la comunicació, la coordinació i afavoreix la interacció.

- Estimula l'ús del llenguatge.

- Promou l'ús de la narrativa (història).

- Permet millorar l'autoestima.

- Permet desenvolupar destreses d'autodescobriment.

- Flexibilitat, rapidesa i agilitat.

- Força als estudiants a ser més explícits amb uns altres en els seus: intencions, metes, plans i enteniment de la tasca.

- Facilitat per a compartir grans volums d'informació.

- Interactuar amb els seus companys, docents i comunitats acadèmiques.

- Facilita el treball en equip a distància.

- Cada alumne desenvolupa un estil d'aprenentatge propi

- L'estudiant deu buscar i trobar informació rellevant en la xarxa.

- Reelaborar nova informació basada en altres anteriors i en situacions reals.

INCONVENIENTS:

- Dependència de la infraestructura computacional.

- Risc d'una percepció d'informalitat.

- No tindre accés a un ordinador i a Internet.

- L'atenció als estudiants de manera asincrònica.

- L'atenció individualitzada exigeix major temps i disposició del docent en grups nombrosos.

- Es requereix coneixement de l'ús de les TIC.


E-learning: és un sistema de formació que es realitza principalment a través d’internet o connectats a la xarxa.

AVANTATGES:

- Personalitza l'aprenentatge per adaptar-lo a cada persona.

- Permet accedir als mateixos continguts en distintes formes.

- Fomenta l’aprenentatge autodirigit.

- Diversifica i amplia l'oferta de cursos.

- Redueix despeses de capacitació presencial.

- Posa a la disposició dels usuaris un ampli volum d'informació.

- Facilita l'actualització i reforça els continguts ja apresos.

- Fomenta l'actualització de la informació.

- Facilita la comunicació entre docents i alumnes.

- Garanteix un ambient d'aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu a través de l'ús

d'eines de comunicació sincrònica i asincrònica potenciant el procés de gestió basat en competències.

INCONVENIENTS:

- Distraccions: menjar, xarrades, visitants, anomenats, correus, jocs.

- Nivell de retenció =10%

- Baixa interacció docent-alumne

- No està orientat a aprendre per objectius i a establir metes senzilles.

- Requereix més inversió de temps per part del professor.

- Precisa mínimes competències tecnològiques per part del professor i dels estudiants.

- Requereix que els estudiants tinguen habilitats per a l'aprenentatge autònom


ACTIVITAT 2

En aquest cas, hem realitzat una llista de les TIC que es poden utilitzar amb la metodologia practicada en aquesta classe:

- En primer lloc, la pissarra digital. Aquest és un bon recurs per a realitzar en l'assemblea, de forma que, els xiquets i xiquetes poden realitzar alguna de les activitats proposades amb la pissarra digital, com per exemple, explicar quin és l'oratge que fa i incorporar els sons de la pluja, del vent, etc.

- En segon lloc, televisor amb reproductor DVD u ordinador amb connexió a internet, per a estimular de forma visual als xiquets i les xiquetes, a realitzar activitats de ioga de cantar, de ballar, etc.

- En tercer lloc, un reproductor de música, per a estimular de forma auditiva, reproduint música per a realitzar activitats dinàmiques o reproduir música de relaxació per a aquestes sessions.



ACTIVITAT 3

Aquestos són els recursos que més ens han agradat dels que hem trobat buscant a diferents pàgines i diferents blogs on hem trobat la informació sobre projectes en els quals les TIC estan correctament integrades.

    -Llegeix amb Leo, és un ajudant virtual que ajuda als xiquets i xiquetes a llegir i escriure. La funció és ajudar als xiquets i les xiquetes a desenvolupar el llenguatge oral i escrit. Mitjançant aquest joc amb Leo, és possible seleccionar els fonemes o les lletres que van a presentar-se. 

    -Diari d'aula, tracta de recopilar les activitats que es realitzen diàriament o setmanalment a un blog o a un canal de YouTube on participen els xiquets i xiquetes de l'aula.

    -Comunicar-se amb els amics i amigues, mitjançant el treball conjunt amb altre centre educatiu o una altra classe, mitjançant eines com Skype, Faceti-me, etc.

    -Sago Mini Space Explorer, és una aplicació que permet als més menuts i les més menudes explorar l'espai de la mà de Harvey, un gosset que vol ser un autèntic astronauta.

    -Buscal's a tots: Dinosaures, el tema dels dinosaures és un tema que els agrada molt als més menuts i a les més menudes. Aquesta app permet a les xiquetes i als xiquets a buscar fins a 96 dinosaures a través de nombroses activitats, a buscar als dinosaures recorrent el seu entorn i a guanyar targetes animades, i a més poden crear puzles.

Esperem que vos agrade!

Jesús López, María Valero, Sara Sánchez , Ainoa Rodríguez ,Quico Navarro



Comentarios

Entradas populares de este blog

QUÈ ÉS UNA WEB 2.0? 💻

 QUÈ ÉS UNA WEB 2.0 ?  💻 Quan parlem de la Web 2.0, ens referim a un model de pàgines Web que faciliten la transmissió d'informació, la interoperativitat i la col·laboració entre els seus usuaris, mitjançant un disseny centrat en les seues necessitats, més que en les de l'empresa. En altres paraules, es tracta d'una tendència en la Internet que advoca per una xarxa més interactiva, menys unilateral, en la qual els usuaris no ocupen un rol merament passiu. La Web 2.0 suposa un pas avant en l'evolució d'Internet, per a incorporar a l'usuari com un agent actiu en el seu funcionament, i no com un mer client o receptor de la informació. Això passa per llocs web dinàmics, en els quals a l'usuari se li permeta interactuar, generar contingut, o formar part de comunitats virtuals. D'altra banda, no es pot separar la paraula Web 2.0 de la paraula Educació 2.0 L'educació 2.0 té com a objectiu el mateix que es troba en les Web 2.0. Els objectius que es proposen...