Ir al contenido principal

Infoxicaci贸 馃捇


                                         

La infoxicaci贸 茅s una paraula que ve de dues paraules diferents: "informaci贸" i "intoxicaci贸". Aquesta paraula fa refer猫ncia a l'exc茅s d'informaci贸 que podem tindre al voltant, sobretot passa a Internet, ja que qualsevol persona pot pujar informaci贸 o la seua opini贸 a qualsevol web o xarxa social.   Tamb茅 se li pot con猫ixer col·loquialment com un exc茅s o sobrec脿rrega d'informaci贸

Aix貌 suposa que hem de ser molt cr铆tics amb la informaci贸 que tenim al nostre voltant. Hem d'intentar filtrar la informaci贸 i comparar entre moltes per a saber que 茅s el m茅s fiable. Per aix貌, hi ha molts buscadors diferents que dep猫n el que vulgues buscar serien m茅s apropietats, ja que no va a ser igual buscar informaci贸 per a un TFG que per a veure un v铆deo d'entreteniment.

                            Per a poder evitar la infoxicaci贸, us oferirem uns consells

                                                   1 Lector d'RSS

                                       2  Buscar fonts d'informaci贸 de qualitat

                                                   3  Crea el teu propi criteri

                                          Utilitza eines de curaci贸 de continguts

                                                    5  Crea llistes en Twitter

                        6  Bloqueja un horari en la teua agenda per a buscar i llegir informaci贸

                                  7   Marca un temps m脿xim per a realitzar cerques d'informaci贸


Respecte al v铆deo de "Telenot铆cies- La infoxicaci贸, asf铆xia per exc茅s d'informaci贸" de TV3, vist a classe hi ha dues frases que s贸n molt importants.


Alfons Cornelles diu que "la sobrec脿rrega d'informaci贸 est脿 m茅s a prop de la censura que de la llibertat", ja que hi ha massa informaci贸 per a poder utilitzar i prendre decisions de manera conscient.

I Jorge Franganillo explica que "en compte de fer-nos millor a la nostra feina aquest exc茅s d'informaci贸 ens est脿 fent perdre el control de la situaci贸", ja que arriba un moment que ja no saps que 茅s veritat i que 茅s fals, que pot fer b茅 a la societat i que no ho pot ajudar al nostre treball o pel contrari fer mal.

Cal destacar que tot aquest exc茅s d'informaci贸 est脿 al voltant dels xiquets, xiquetes i adolescents que encara no tenen la seua personalitat i les seues idees desenvolupades. Per tant, 茅s m茅s f脿cil que es creguen o pensen el primer que llegeixen o vegen sense pensar-ho detingudament, comparar, etc., 茅s a dir, no tenen encara un pensament cr铆tic.

En definitiva, la manera en qu猫 usem les xarxes socials i el buscador d'internet 茅s molt important per al nostre desenvolupament personal i laboral.

Nosaltres com a futurs mestres en educaci贸 infantil, sabem que als m茅s xicotets, no podem donar-los un fullet on s'explique la infoxicaci贸, sin贸 que ser脿 la nostra tasca de manera transversal treballar aquest concepte i no sols des de l'escola. Per a aix貌 hem trobat un v铆deo el qual se'ls posaria als familiars, perqu猫 s脿piguen de qu猫 va el tema i el que 茅s, i com a personal docent que serem li direm com estem treballant nosaltres i nosaltres des de l'escola, perqu猫 fam铆lia i escola, han d'anar de la m脿.


Per a aix貌 us deixem un recurs que podeu utilitzar vosaltres, 茅s un v铆deo que dura 2.06 minuts i ens explica molt b茅 que 茅s la infoxicaci贸.


Per 煤ltim, ens agradaria llegir les vostres opinions sobre el tema d'infoxicaci贸. 


Us animeu a comentar? 

Firmat,

Jes煤s L贸pez, Quico Navarro, Ainoa Rodr铆guez, Sara S谩nchez i Mar铆a Valero.



Comentarios

  1. Este art铆culo es muy interesante, lo pondr茅 en pr谩ctica en mi d铆a a d铆a y me va a servir mucho en mi futuro como educadora.
    Gracias por esta grata informaci贸n, me va a servir mucho.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

PLE de Quico Navarro Hola, s贸c Quico Navarro i ac铆 us presente el meu PLE. Per貌 qu猫 茅s un PLE? Un P.L.E (Personal Learning Enviroment) 茅s una imatge o document on es reflexa el nostre espai personal d'aprenentatge. On busquem la informaci贸, on la compartim, etc. Normalment est脿 format per una imatge o avatar de la nostra persona, i 5 espais diferents on adjuntar imatges referides a les ferramentes, xarxes socials o persones de les quals fem 煤s o aprenem.  El meu PLE est脿 format per: Avatar Cercle referit a la creaci贸: Canva, Power point, Blogger Cercle referit a la reflexi贸: TEDx, Twitter, Youtube Cercle referit a compartir: Twitter, Blogger, Twitch Cercle referit a l'organitzaci贸: Drive, Calendari, Notes Cercle referit a la b煤squeda: Google, Wikipedia, TEDx   He realitzat el meu PLE en Canva , l'avatar en www.creartuavatar.com i amb l'ajuda del cercador de google per a les imatges, espere que us agrade!   Signat, Quico Navarro

QU脡 脠S LA REALITAT AUGMENTADA I LA REALITAT VIRTUAL?

 Avui en aquesta entrada us parlarem de dues noves tecnologies molt innovadores en molts sectors, per貌 sobretot al sector educatiu. Aquestes noves tecnologies s贸n les anomenades realitat virtual i realitat augmentada. QU脠 脡S LA REALITAT AUGMENTADA? 脡s una tecnologia que permet a l'usuari visualitzar part del m贸n real a trav茅s d' un  dispositiu   tecnol貌gic ( sempre   connectada  a Internet),  combinant la dimensi贸 virtual i la f铆sica. QU脠 脡S LA REALITAT VIRTUAL? La realitat virtual 茅s una tecnologia que crea un entorn d'aparen莽a real. Aquest entorn 茅s visualitzat mitjan莽ant unes ulleres o un casc de realitat virtual que crea en l'usuari la sensaci贸 d'estar immers en ell. Alguns dels aspectes a destacar de la Realitat Augmentada (AR) i de la Realitat Virtual (RV): - Millora la motivaci贸 respecte de l'aprenentatge. - Proporciona una actitud positiva i millora la confian莽a. - Millora les habilitats espacials. - Augmenta l'inter猫s. - Promou l'autoaprenentat...

ESTEU CANSATS DE VEURE PRESENTACIONS MOLT LLARGUES I AVORRIDES? 馃槱

ESTEU CANSATS DE VEURE PRESENTACIONS MOLT LLARGUES I AVORRIDES? 馃槱 En aquesta entrada us ensenyarem m茅todes per a realitzar presentacions m茅s suportables i menys avorrides perqu猫 la gent puga mantindre la seua atenci贸 i s'interessen m茅s pel tema que se'ls est脿 presentant. El primer m猫tode que proposem es l'anomenat "Pecha Kucha" . 脡s un format de presentaci贸 que consisteix a programar 20 diapositives amb una duraci贸 de 20 segons. El total d'aquesta presentaci贸 茅s de 6 minuts i 40 segons. Com podeu veure 茅s un bon m猫tode   per a realitzar una presentaci贸 menys avorrida. El segon m猫tode que proposem amb aquesta entrada 茅s l'anomenat "Ignite" . Aquesta forma de realitzar una presentaci贸 consisteix a realitzar 20 diapositives d'una duraci贸 de 15 segons, fent un total de 5 minuts de presentaci贸. Com a tercer m猫tode, proposem el m猫tode "Kawasaki".  Consisteix en programar 10 positives que en total duren uns 20 minuts. Una de les caracter...